עיסוק בתחום קידום אתרים תפס תאוצה בשנים האחרונות, עם עלייה במספר אתרים, בלוגים המצריכים עבודת קידום אתרים. עבודה בתחום קידום אתרים היא מגוונת ואקלקטית המשלבת תחומים כגון: שיווק ופרסום, תכנות, עיצוב, ידיעת שפות, עריכה, כתיבה.
כישורים ויכולות בתחום קידום אתרים
נושא קידום אתרים משלב עבודת עיצוב המבוססות על חשיבה יצירתית לצד עבודת תכנות המצריכה כישורים אנליטיים, התמודדות עם אתגרים מקצועיים. יכולת הביטוי האישי, לצד דרישות אנליטיות הן חלק מדרישות התחום. קידום אתרים הוא תחום שירותי, בו נותנים שירותים עבור ציבור לקוחות. לשם כך, תודעת שירות, יכולת הבנה וסבלנות הן הכרחיות להצלחה בתחום.
עבודה בתחום קידום אתרים מגוונת כיוון שהיא בנויה על תיקי לקוחות בהיקפים שונים. חברות קידום אתרים מציעות פתרון כולל עבור לקוחותיהם. בניית אתרים, עיצוב אתרים, אחסון אתרים ועוד.
היצע המשרות בתחום קידום אתרים
לאור הגידול והצורך באנשים להשתלב בתחום קידום אתרים היצע המשרות הוא רחב עם מסלולי העסקה משתנים. ישנן משרות קידום אתרים על בסיס משרה מלאה, משרה חלקית או על עבודה לפי שעות. בתחום קידום אתרים אפשר לפתח יכולת עצמאית תוך פרק זמן קצר יחסית למקצועות אחרים. כיוון שמדובר בתחום עדכני בעולם האינטרנט, הרצון להשתלב בתחום זה, הוא רב.
קידום אתרים כאסטרטגיה עסקית
קידום אתרים היא דרך נוספת לפיתוח עסקי. אולם,אין לראות בקידום אתרים תחום שעומד בפני עצמו. קידום אתרים הוא אמצעי נוסף לאמצעים הקיימים. כלומר, לצד שיטות שיווקית קיימות משלבים את נושא קידום אתרים כיוון שהוא רלוונטי למדיום האינטרנט. עסקים קיימים, בונים תקציב עבור פרסום. קידום אתרים תופס נתח רב מעוגת התקציב כיוון שמדובר על מדיום המאופיין בחדשנות, דינאמיות וחשיפה בהיקף רחב יותר.
לצד השיקול העסקי, עומד נושא התדמית. עבור חלק מהעסקים קידום אתרים הוא אמצעי תדמיתי, להמחיש שהארגון מודע לסביבה בה הוא פועל ולשם כך, הוא משתף פעולה עם השינויים והחידושיים. האינטרנט הוא צומת שבו נפגשים עסקים וארגונים עם קהל-מטרה שונים ומגוונים, תוך התנהלות על פי כללי התנהלות שמוגדרים על ידי המדיום.